Základná škola, Školská
4, 976 11 Selce
S P R Á
V A
o výchovno-vzdelávacej činnosti, jej
výsledkoch, a podmienkach školy za školský rok 2014/2015
Správa bola prerokovaná
v pedagogickej rade dňa 21.9.2015
Správa bola prerokovaná na zasadnutí rady školy
dňa 14. 10. 2015
Zriaďovateľ schválil správu dňa 9.11.2015
1. Základné údaje o škole
1.1. Názov: Základná škola
Selce
1.2. Adresa: Selce, Školská
4, PSČ 976 11
1.3. Telefónne číslo:
048/4181227
1.4. Internetová
adresa: riaditel.zsselce@gmail.com
1.5. Zriaďovateľ: Obecný
úrad, Selčianska cesta 132, Selce
starosta: Božena Zázrivcová, Ján Kupec
telefón: 048/4181223
e-mail: ouselce@selce.sk
1.6. Vedúci zamestnanci
školy: PaedDr. Ján Chladný, riaditeľ
Mgr. Soňa Lehoťanová,
zástupkyňa
riaditeľa školy
Mária
Turčinová, ekonómka
1.7. Rada školy: bola
zriadená podľa Zákona č.596/2003 Z.z. o štátnej správe v školstve
a školskej samospráve s účinnosťou od 1.1.2015
Predseda: Mgr. Zuzana Hrašková
Zvolení členovia rady školy:
za pedagog. zamestnancov: PaedDr. Erika Guštafíková
Mgr.Jana Brozmanová
za zriaďovateľa:
Mgr. Zuzana Hrašková
ing. Daniel Hlinka
Mgr. Peter Hajnala
za rodičov:
Soňa Strečková
Rastislav Blaško
Maroš Mikloš
Janka Majcherová
za iné práv.osoby Ján Pažítka
za ostat. zamestnancov: Maria
Turčinová
1.8. Pomocné
a poradné orgány školy
-
Pedagogická rada školy – všetci pedagogickí zamestnanci
-
1. stupeň – Metodické združenie v spolupráci so ZŠ
Priechod
-
vedúca MZ – Mgr. Zuzana Hrašková
-
2. stupeň – Predmetové komisie
-
PK – SJL a spoločenskovedné predmety: vedúca Mgr.Anna Kapustová
-
PK – M a prírodovedné predmety: vedúca PaedDr. Erika
Guštafíková
-
PK – Veda a výchova : vedúca PaedDr. Jana Murčová
-
výchovný poradca: Mgr. Eva Prokajová
2
Údaje o žiakoch
2.1 Prehľad
o žiakoch, ich počte a bydlisku
Bydlisko |
Počet
žiakov – 1. polrok |
Počet
žiakov – 2. polrok |
Selce |
110 |
111 |
Banská Bystrica |
20 |
20 |
Priechod |
24 |
24 |
Baláže |
4 |
4 |
Nemce,Malachov,Kynceľová |
3 |
3 |
Podkonice |
4 |
2 |
Celkom |
165 |
164 |
2.2 Počet tried, žiakov, počet žiakov na
učiteľa
Počet tried
|
Celkový počet žiakov
|
Počet žiakov na
jednu triedu
|
Počet žiakov na
jedného učiteľa
|
9
|
164
|
18,22
|
12,16
|
Zapísaných
do 1.ročníka |
Počet
žiadostí o odklad |
Nastúpilo
do 1. triedy |
22 |
1 |
21(1.žiak je v zahr.)
|
Ročník/trieda |
Počet
žiakov |
Prospelo |
Neprospelo |
|||
|
I.polrok |
II.polrok |
I.polrok |
II.polrok |
I.polrok |
II.polrok |
1. |
15 |
15 |
15 |
15 |
0 |
0 |
2. |
18 |
18 |
18 |
18 |
0 |
0 |
3. |
18 |
19 |
18 |
19 |
0 |
0 |
4. |
14 |
14 |
14 |
14 |
0 |
0 |
1. stupeň |
65 |
66 |
65 |
66 |
0 |
0 |
5.roč |
19 |
18 |
19 |
18 |
0 |
0 |
6.roč. |
24 |
24 |
24 |
24 |
0 |
0 |
7.roč. |
16 |
16 |
16 |
16 |
0 |
0 |
8.roč. |
24 |
22 |
24 |
22 |
0 |
0 |
9. roč. |
17 |
17 |
17 |
17 |
0 |
0 |
2.stupeň |
100 |
97 |
100 |
97 |
0 |
0 |
Celkom |
165 |
163 |
165 |
163 |
0 |
0 |
Žiaci boli hodnotení
podľa platných Metodických pokynov na hodnotenie a klasifikáciu žiakov
základných škôl. . Dvaja
žiaci pov.školskú dochádzku plnia
v zahraničí. |
2.5 Priemerný prospech v 2. roč. - 4.
roč. – 1. stupeň
|
T r i e d a |
|||
1. |
2. |
3. |
4. |
|
Priemerný prospech |
- |
1,12 |
1,32 |
1,29 |
Celkový priemerný prospech 2.- 4.roč. |
1,24 |
2.6
Priemerný prospech v 5. roč. – 9.
roč. –
2. stupeň
|
T r i e d a |
|||||
5.
|
6. |
7. |
8. |
9. |
|
|
Priemerný prospech |
1,41 |
1,61 |
1,69 |
1,71 |
1,52 |
|
Celkový priemerný prospech
5.-9.roč. . |
1,59 |
|
Priemer SR |
SJL – 62,58% |
M – 52,68% |
|
|
ZŠ Selce |
SJL – 75,74%
|
M – 67,94% |
|
Výsledky celoplošného testovania deviatakov zo
slovenského jazyka a matematiky
potvrdili vzťah našich žiakov k učeniu. Dosiahli sme nad
slovenský priemer v slovenskom
jazyku aj matematike, ale nemôžeme
byť spokojní. Postoj niektorých žiakov, ktorí končia povinnú školskú
dochádzku je slabý, žiaci urobia len to čo musia. Znovu sa potvrdilo, že
žiaci vopred vedia, že aj keď budú mať zlý prospech v Monitore 9, na strednú
školu sa dostanú, prijímacie konania aj v tomto roku to potvrdzujú.
Vďaka boju o žiaka za každú cenu, sa znižuje úroveň školstva na
Slovensku, čo potvrdzujú výsledky škôl.Percentil školy je nad naše
očakávanie. SJL je 96,36% z 1448 škôl
v rámci SR, MAT je 92,54% vrámci škôl SR. Naša základná škola na základe hodnotenia Inštitútu pre ekonomické
a sociálne reformy (INEKO) v rámci Slovenska je na 88.-99. mieste medzi ZŠ a v rámci Banskobystrickeho kraja jej patrí 5.- 6. miesto medzi ZŠ. Veľmi dobré výsledky žiakov našej školy sme
dosiahli aj vrámci testovania Komparo 2014/2015, keď vo všetkých testovacích
predmetoch sme dosiahli vyššiu úspešnosť ako bol prieme v rámci
testovania škôl SR. |
||||
Školský
rok 02014/2015 |
ospravedlnených |
neospravedlnených |
||
celkom |
priemer
na ž. |
celkom |
priemer
na ž. |
|
I. polrok |
5140 |
31,53 |
1 |
0,006 |
II. polrok |
7406 |
45,43 |
6 |
0,037 |
Celkom |
12 546 |
76,5 |
7 |
0,043 |
Vškolskom roku 2014/2015 sme
mali najmenej nespravdlnených hodín v posledných škoských rokoch. Je to
spôsobené zníženim počtu žiakov z nevýhodného prostredia a dobrou
prácou triednych učiteliek.Na 7 hodinách sa podliali dve žiačky.
|
Školský rok 2010
/2011 |
Napomenutie tr.učiteľom |
Pokarhanie riad.školy |
Zníž,známka 2.stupeň |
Zníž.známka 3.stupeň |
Zníž.známka 4.stupeň |
Pochvala |
1. polrok |
3 |
1 |
0 |
0 |
0 |
34 |
2. polrok |
2 |
0 |
1 |
0 |
0 |
52 |
Celkom |
5 |
1 |
1
|
0 |
0 |
86 |
Druh
postihnutia |
Počet
žiakov |
Mentálne |
0 |
Sluchové |
1 |
Zrakové |
0 |
S narušenou
komunikačnou schopnosťou |
0 |
Telesné |
1 |
S vývinovými
poruchami správania |
0 |
S vývinovými
poruchami učenia |
5 |
Celkom |
7 |
V bežných triedach je
integrovaných 7 žiakov so špeciálnymi
výchovno-vzdelávacími potrebami. Zo strany vyučujúcich je zabezpečený
individuálny prístup a účinná starostlivosť. Škola spolupracuje
s DIC a PPP v Banskej Bystrici. Žiaci so špecifickými
vývinovými poruchami učenia majú vypracovaný individ.vzdel.plán. |
ŠKD. |
Počet
oddelení |
Počet
detí |
Vychovávateľ |
Celkom |
2 |
48 |
2 |
Riaditeľ školy, na
základe zisteného nedostatku podľa školskej inšpekcie v minulosti o počte
detí v školskom klube, musel rešpektovať §114 ods. 2. Zákona č. 245/2008
Z. z. o výchove a vzdelávaní (25 žiakov v ŠKD), čím so súhlasom obce
boli otvorené dve oddelenia ŠKD pre
školský rok 2014/2015.
Pre žiakov 1. roč.-
4.roč. a 5. roč.- 9 .roč.
bol na základe školskej reformy pripravený
Školský vzdelávací program.
Školský vzdelávací program bol
pripravovaný na základe rešpektovania
Štátneho
vzdelávacieho programu so zameraním na podmienky a
tradíciu školy. Vyučujúce MZ
1. - 4. roč. a vyučujúce PK -
jazykov a spoločenskovedných
predmetov, PK - matematika, informatika a prírodovedných predmetov, PK -
veda a výchova sa aktívne podieľali na tvorbe učebných plánov a učebných
osnov všetkých predmetov. Školský vzdelávací program bol schválený školskou radou školy a zriaďovateľom, obcou
Selce (obecným zastupiteľstvom).
Školský vzdelávací program je zverejnený na webovej stránke školy. Školský učebný plán 1. –9. ročník (ISCED 1,
ISCED 2).
2.12 Učebný plán 1. stupeň
Predmet |
1.ročník |
2.ročník |
3.ročník |
4.ročník |
Slov.jazyk
a lit. |
10 |
9 |
8 |
8 |
Infor. výchova |
- |
1 |
1 |
1 |
Vlastiveda |
- |
1 |
1 |
1 |
Matematika |
5 |
5 |
5 |
5 |
Prírodoveda |
1 |
1 |
2 |
2 |
Pracovné
vyuč. |
- |
- |
- |
1 |
Výtvarná
vých. |
1 |
1 |
1 |
1 |
Hudobná
vých. |
1 |
1 |
1 |
1 |
Telesná
vých. |
2 |
2 |
2 |
2 |
Cudzí
jazyk |
1 |
1 |
3 |
3 |
Etická/Nábož.v. |
1 |
1 |
1 |
1 |
Spolu |
22 |
23 |
25 |
26 |
Nepov.predmety |
- |
- |
- |
- |
2.13 Učebný plán 2. stupeň
Predmet |
5.ročník |
6.ročník |
7.ročník |
8.ročník |
9.ročník |
Slov.jaz.a
lit. |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
Anglický jaz. |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
Vých.
umením |
- |
- |
- |
0.5 |
1 |
Nemecký
jaz. |
- |
- |
- |
- |
- |
Dejepis |
1 |
1 |
2 |
2 |
2 |
Geografia
|
2 |
1 |
1 |
2 |
2 |
Občianska
n . |
1 |
1 |
1 |
0,5 |
1 |
Matematika |
5 |
5 |
4 |
5 |
5 |
Fyzika |
- |
1 |
2 |
2 |
2 |
Chémia |
- |
1 |
1 |
1 |
2 |
Biologia |
2 |
2 |
2 |
2 |
1 |
Technická
v. |
1 |
1 |
1 |
1 |
- |
Výtvarná
v. |
1 |
1 |
1 |
- |
- |
Hudobná
v. |
1 |
1 |
1 |
- |
- |
Telesná
v. |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
Etická/Nábož. |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Francúzky j. |
1 |
2 |
2 |
2 |
2 |
Informatika
|
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Zemepis |
- |
- |
- |
- |
- |
Prírodopis |
- |
- |
- |
- |
- |
Rozšir.hodiny |
- |
- |
- |
- |
- |
Spolu |
27 |
29 |
30 |
30 |
30 |
Nepovinné
v. |
- |
- |
- |
- |
- |
2.14
Profesionálne pokrytie predmetov
Predmet |
Odborné
pokrytie v % |
Neodborné
pokrytie v % |
Slovenský jazyk a
literatúra |
100% |
|
Anglický jazyk |
78,9% |
21,1% |
Dejepis |
100 % |
|
Francúzky jazyk |
100% |
|
Biologia |
100% |
|
Nemecký jazyk |
0% |
100% |
Informatika,infor.vých. |
57,14%
|
42,86% |
Zemepis |
100% |
|
Občianska výchova |
0% |
100% |
Matematika |
100% |
|
Fyzika |
100% |
|
Chémia |
100% |
|
Prírodopis |
100% |
|
Technická výchova |
50 % |
50% |
Hudobná výchova |
100% |
|
Telesná výchova |
88,8% |
11,2% |
Výtvarná výchova |
57,2% |
42,8% |
Etická výchova |
50% |
50% |
Náboženská výchova |
100% |
|
odučených hodín je: 279 hodín
-
odborné pokrytie vyučovania celkom: 244 hodín = 87,5 %
-
neodborné pokrytie vyučovania celkom: 35 hodín = 12,5%
Por.č. |
Názov
krúžku |
1. |
Šikovné ruky |
2. |
Jazykové hry a
cvičenia |
3. |
Cvičenia z matematiky
9 |
4. |
Pohybové hry |
5. |
LEGO - DACTA |
6. |
Z každého rožka
troška |
7. |
Literárno - hudobný |
8. |
Stolnotenisový |
9. |
Športovo- relaxačný II. |
10. |
Športové hry |
11. |
Športovo –
relaxačnýI. |
12. |
Florbalový |
13. |
Chémia veselo
i vážne |
14. |
Cvičenia zo
slovenského jazyka |
Krúžky
v ramci zaujmovej mimoškolskej činosti
Por.č. |
Názov
krúžku |
1. |
PC klub |
2. |
Futbal a florbal
žiačky
|
3. |
Športové hry |
4. |
Čitateľský
krúžok(Čitárik) |
5. |
Jazykové hry a
cvičenia |
6. |
Regionálny krúžok |
7. |
Futbal |
8. |
Environmentálny |
9. |
Mladý hasiči |
10. |
Radosť, hravosť(Zábava, tvorivosť,pohyb) |
11. |
Zdravie a životný štýl |
3
Údaje o zamestnancoch
3.1 Údaje o pedagogických zamestnancoch školy, ich kvalifikácii, praxi a spôsobilosti
Por.číslo |
Pracovné
zaradenie,funkcia |
Úväzok |
Kvalifikácia,
stupeň vzdelania, aprobácia |
Rokov
pedagogickej praxe |
1. |
učiteľ |
1,0 |
VŠ – učiteľstvo 1. –
4.ročník |
23 |
2. |
učiteľ |
1,0 |
VŠ – učiteľ. 1.-
5.ročník |
40 |
3. |
učiteľ |
1,0 |
VŠ – učiteľstvo 1. –
4 ročník |
21 |
4. |
učiteľ |
1,0 |
VŠ – učiteľstvo 1. –
4.ročník |
21 |
5. |
učiteľ |
1,0 |
VŠ – Sjl – Nj-Aj ( MD
) |
4 |
6. |
výchovný poradca |
0,95 |
VŠ – Sjl - D |
38 |
7. |
učiteľ |
1,0 |
VŠ –Sjl-Aj |
0 |
8. |
učiteľ |
1,0 |
VŠ – M – Bi |
31 |
9. |
učiteľ |
1,0 |
VŠ – M – Tchv |
22 |
10. |
učiteľ |
1,0 |
VŠ – Z – F j |
17 |
11. |
učiteľ |
1,0 |
VŠ – Sjl – Hv |
40 |
12. |
učiteľ |
1.0 |
VŠ – Ch-M-Bi-Etv |
15 |
13. |
riaditeľ |
1,0 |
VŠ – Tv- Ped. |
39 |
14. |
zást.riaditeľa |
1,0 |
VŠ – Rj – Tv - Aj |
37 |
15. |
učiteľ |
0,17 |
VŠ – Nv |
15 |
16. |
učiteľ |
0.17 |
VŠ – Nv |
7 |
17.
|
vychovávateľka |
1,0 |
VŠ – vychovávatelstvo
|
7 |
18. |
vychovávateľka |
0,5 |
VŠ- vychovávatelstvo |
2 |
Všetci pedagogickí
zamestnanci spĺňajú odborný kvalifikačný predpoklad podľa Vyhlášky 41/1996
Z.z. v znení neskorších predpisov o odbornej spôsobilosti
pedagogických zamestnancov. Počas materskej
dovolenky bolo zastupovanie Anglický
jazyk odborne, Slovenský jazyk
odborne, Nemecký jazyk neodborne |
3.2 Pedagogickí zamestnanci podľa vekovej
skladby
do 25 rokov |
25 – 35 rokov |
35 – 45 rokov |
45 – 55 rokov |
nad 55 rokov do dôchodkového veku |
v dôchodkovom veku |
spolu |
|||||||
muži |
ženy |
muži |
ženy |
muži |
ženy |
muži |
ženy |
muži |
ženy |
muži |
ženy |
muži |
ženy |
0 |
0 |
0 |
5 |
0 |
7 |
0 |
1 |
|
1 |
1 |
3 |
1 |
17 |
3.3 Údaje o nepedagogických zamestnancoch
Por.číslo |
Funkcia |
Úväzok |
Vzdelanie |
1. |
upratovačka |
1,0 |
Učňovská škola |
2. |
upratovačka |
1,0 |
Základné |
3. |
školníčka |
1,0 |
Učňovská škola |
4. |
ekonómka |
1,0 |
USOŠ |
5. |
kurič |
0,16 |
SOU s matur. |
3.4 Údaje o ďalšom vzdelávaní
pedagogických zamestnancov
Ďalšie vzdelávanie pedagogických
zamestnancov bolo zamerané predovšetkým na štúdium v súvislosti
s prehlbovaním odbornosti. Pedagogickí zamestnanci sa po celý rok
vzdelávali formou ďalšieho vzdelávania, predovšetkým cyklického
a priebežného v Metodicko-pedagogickom centre BB. Kvalifikovanosť
našich pedagogických zamestnancov je na vysokej úrovni. Trinásť pedagogických zamestnancov má 1. kvalifikačnú skúšku, dvaja
pedagogickí zamestnanci sa pripravujú na jej vykonanie. Päť zamestnaňkyne splnili kritéria o vyplacaní kreditného
príplatku. Tri vo výške 6%, dve
vo výške 12%. Jedna zamestnakyňa
vykonala 2. kvalifikačnú skúšku
a bola preradená do 12. platovej triedy so splnením aj 12% príplatku
v tejto platovej triede. V školskom roku 2014/2015 jedna zamesnaňkyňa
absolvovala adaptačné vzdelávanie pre začínajúcich pedagogických zamestnancov.
Typ
vzdelávania |
počet |
Školenie
BOZP pri výchove a vzdelávaní – ped. zam. |
17 |
Školenie
BOZP –ostatní zamestnanci |
4 |
Školenie
požiarnej ochrany |
22 |
Školenie
požiarnych hliadok |
3 |
Bezpečnosť
v Tv |
6 |
Semináre
výchovných poradcov |
1 |
Školenie
koordinátorov prevencie drog. závislostí |
1 |
4 Údaje
o ďalších činnostiach školy
4.1 Údaje zapojení školy do projektov
Regionálny operačný program - vzdelávanie |
Europsky socialny
fond- Moderné vzdel. pre vedomostnú
spoločnosť |
Europsky socialny
fond – Vzdelávanie v oblasti vyučovania cudz. jazykov |
Výchovno-vzdelávací
program pre dievčatá – O dospievaní |
Národný projekt Moderné vzdelávanie – digitálne vzdelávanie pre
všeobecno- vzdelávacie predmety |
Elektronizácia vzdelávacieho systému regionálneho školstva |
Europsky fond regionálneho rozvoja investícia do vašej budúcnosti –ŽIŤ
ENERGIOU |
4.2 Údaje o výsledkoch inšpekčnej činnosti
ŠŠI
Štátna školská
inšpekcia v školskom roku 2014/2015 nevykonala žiadnu inšpekčnú kontrolu.
4.3 Údaje o priestorových
a materiálno-technických podmienkach školy
Učebne |
11tried , 2 triedy ŠKD |
Odborné
učebne |
Chémia , multimediálna
učebňa |
Športové
zariadenie |
telocvičňa so
špeciálnym povrchom na športové hry |
Oddychový
areál |
trávnaté plochy, sad,
dvor a detský park |
Dielne |
sú umiestnené
v náhradných priestoroch, vybavenosťou vyhovujú. Ručné pracovné nástroje
sa pravidelne dokupujú a obmieňajú. |
Školský
nábytok |
pravidelne sa
v rámci finančných možností dokupuje. Veľkosť lavíc a stoličiek zodpovedá hygienickým
predpisom. Starší nábytok sa priebežne opravuje a renovuje. |
Učebné
pomôcky, športové náradie |
učebné pomôcky
a športové náradie je doplňované podľa požiadaviek predmetových komisií,
samozrejme podľa finančných možností. Športové náradie je už dlhšiu dobu na
dobrej úrovni. Každoročne prejde povinnou kontrolou |
Učebnice |
žiaci majú učebnice
ktoré sú platné a schválené MŠ SR. |
Audiovizuálna
a výpočtová technika |
postupne vymieňame
kazetové radiomagnetofóny za CD, počítačová učebňa je zariadená na slušnej
úrovni. Chemická učebňa je vybavená
najmodernejšov didaktickou technikov .V školskom roku 2014/2015 sme
získali v rámci projektov dve interaktívne tabule sprojektormi a
počítačom. Učebňa v ramci primárneho vzdelávania je vybavená
interaktívnou tabuľou s projektorom, ďalšia učebňa je vybavená plazmovým
TV(uhlopriečkou 127cm) Notebook je k dispozícii na prípravu
a vyučovanie 100% vyučujúcim. Vsúčasnej dobe je na
škole vybavených 5 tried s 11 tried najmodernejšou didaktickou technikou |
Rekonštrukcie
|
Komplexná rekonštrukcia školy v rámci
projektu „Vzdelávanie“ – EU
v školskom roku 2010/2011dokončená V školskom
roku2013/2014 sme vykonali komplexnú údržbu kotolne v telocvični, šátní
v telocvični,umyvárne WC pri chlapčenskej šatni. V škol.roku 2014/2015 sme
vymenili 50% svietidieľ v telocvični
za LED. |
Komentár |
materiálno-technické
podmienky sú na slušnej úrovni. Pre zlepšenie, ktoré je nevyhnutné, sú
potrebné vyššie finančné prostriedky, zohľadnené v normatívoch.
S týmto problémom sa ale, stretávajú určite všetky školy. |
4.4
Údaje o finančnom a hmotnom zabezpečení výchovno- vzdelávacej činnosti
školy
|
Prehľad o čerpaní rozpočtu v roku 2014 |
|
|
|
|||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
Základná škola , Školská 4 SELCE |
|
|
|
|
|
||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
ROZPIS PODĽA ZDROJA A URČENIA |
Nevyčerpané FP z roku 2013 |
Pridelené FP -
UR 2014 |
Pridelené FP k 31.12.2014 + z roku 2013 |
Čerpané
FP k 31.12.2014 |
Zostatok FP
z pridelenej dotácie |
Zostatok
nevyčerpaných FP z UR |
||||||||||
|
Prenesené kompetencie ZS CELKOM |
179,90 |
320
408,00 |
320
587,90 |
319
892,21 |
695,69 |
695,69 |
||||||||||
|
NORMATÍVNE PK |
88,00 |
313
027,00 |
313
115,00 |
312
527,09 |
587,91 |
587,91 |
||||||||||
|
Dopravné nenormatívne |
91,90 |
2 932,00 |
3 023,90 |
2 916,12 |
107,78 |
107,78 |
||||||||||
|
Vzdelávacie poukazy |
0,00 |
4 278,00 |
4 278,00 |
4 278,00 |
0,00 |
0,00 |
||||||||||
|
Sociálne odkazaní |
0,00 |
171,00 |
171,00 |
171,00 |
0,00 |
0,00 |
||||||||||
|
Vlastné príjmy |
0,00 |
5 112,04 |
5 112,04 |
5 112,04 |
0,00 |
0,00 |
||||||||||
|
Dotácia z obce OK-ŠKD |
0,00 |
15
546,99 |
15
546,99 |
15
546,99 |
0,00 |
0,00 |
||||||||||
|
Štátna dotácia +VP+ ŠKD (bez hm.núdze) |
179,90 |
341
067,03 |
341
246,93 |
340
551,24 |
695,69 |
695,69 |
||||||||||
|
Záujmová činnosť
CELKOM |
0,00 |
7 722,66 |
7 722,66 |
7 722,66 |
0,00 |
0,00 |
||||||||||
|
Hmotná núdzaÚPSVaR |
0,00 |
83,00 |
83,00 |
83,00 |
0,00 |
0,00 |
||||||||||
|
Výdavky
CELKOM ZS+ŠKD |
0,00 |
348
872,69 |
349
052,59 |
348
356,90 |
695,69 |
695,69 |
||||||||||
4.5 Ďalšie informácie
Život
školy sa riadi kvalitným školským
poriadkom, ktorý vytvára podmienky pre dobré
vzťahy medzi pedagógmi a žiakmi. Žiaci sú
systematicky vedení
k dodržiavaniu pravidiel spoločenského správania
a dobrých
medziľudských vzťahov. Správanie a konanie
väčšiny žiakov je kultivované.
Dokazuje to aj hodnotenie správania našich žiakov zo
strany organizátorov na
rôznych podujatiach, návštevách
múzeí, rôznych výstav. Určité
výhrady máme
k žiakom, ktorí porušujú
školský poriadok, ničia školský majetok
a obecný majetok, vo väčšine prípadov aj
vedome. Autobusová zastávka
slúžiaca pre žiakov z Priechodu je toho dôkazom.
Pedagogický zbor našej
školy vo svojej práci vychádza
z tradičných zásad výchovy, od ktorých
netreba upustiť ani v ďalších rokoch vzhľadom nato,
že sú overené
a prinášajú úspech
u väčšiny žiakov. Sú zárukou dobre
fungujúcej rodiny, spoločnosti a medziľudských
vzťahov.
Kvalita služieb rodičom a žiakom je
z pohľadu výchovného poradenstva na dobrej úrovni. Výchovné poradenstvo je
systematicky koordinované výchovnou poradkyňou, je účinné a vytvára
priestor pre vzájomnú komunikáciu so žiakmi a ich zákonnými zástupcami.
Výchovná poradkyňa sa vo svojej práci musí často vyrovnávať s nekritickým postojom rodičov a žiakov pri
výbere škôl a rozmiestňovaní do škôl.
Prevencia problémových javov funguje na všetkých
úrovniach školy, pravidelne sa vyhodnocuje, prijímajú sa opatrenia na ich
odstránenie. Prijaté opatrenia nie sú vždy účinné, čo má súvis s postojom
niektorých rodičov k výchove a ku škole. I napriek prevencii
v tejto oblasti pribúda počet žiakov v nižších ročníkoch, ktorí sú
neprispôsobivý. Zaradenie do diagnostického centra správanie žiaka nezmení,
lebo chyba pri výchove sa stala
v rodine a dieťa nepozná hranice svojho konania. Všetko sa
necháva na školu, na učiteľov a obvinenia zo strany rodičov, že za
neúspech žiaka pri vzdelávaní a za jeho nevychovanosť môže hlavne škola,
sú bežné.
Činnosti preventívneho a disciplinárneho
charakteru sú na dobrej úrovni. K prevencii a riešeniu šikanovania
žiakov na našej škole sme prijali opatrenia na jeho eliminovanie.
V súčasnosti sa so šikanovaní na našej škole stretávame výnimočne.
Kladne hodnotíme spoluprácu so zriaďovateľom
a výborom rodičovského združenia.
Hlavné ciele výchovy a vzdelávania sú vo
vzťahu ku koncepčným zámerom vedenia školy jasne vytýčené. Vychádzajú
z tradícií školy, z dosahovanej úrovne výchovy a vzdelávania,
regionálnych podmienok, požiadaviek rodičov a podpory školy od obce Selce
a obecným úradom ako zriaďovateľom.
Využívanie informačných technológií je na veľmi
dobrej úrovni.
Jednou
z kľúčových otázok súčasnej rodinnej a školskej výchovy je
disciplína, správanie žiakov, predchádzanie porušovania disciplíny
a problémov v správaní. Problém správania sa detí a mládeže,
postoj k povinnostiam je vážny problém moderných civilizácií
a výchovno-vzdelávacích systémov.
4.6 SWOT analýza silných a slabých stránok
školy
Silné
stránky |
Ciele výchovy zamerané na elimináciu nezdravých prejavov žiakov
a súčasných trendov vo výchove. |
Ustálený
a premyslený systém riadenia, so stabilizovaným (úplne kvalifikovaným)
pedagogickým zborom, ktorý sa snaží o dobré meno školy. |
Pracovná disciplína všetkých zamestnancov školy. |
Angažovanosť
pedagogických zamestnancov na aktivitách, podujatiach a reprezentácii
školy na verejnosti. |
Nakladanie s normatívnymi finančnými prostriedkami, pridelenými na
zabezpečenie chodu školy. |
Starostlivosť
o zverený majetok zriaďovateľom školy. |
Komplexná rekonštrukcia školy (strecha,
výmena okien, zateplenie, elektrika, kotolňa, výmena radiatorov, dlažba,
bezbarierový prístup, výmena umývadiel v triedach, maľovanie celej
školy. |
Spolupráca so
zriaďovateľom a výborom rodičovského združenia. |
Široká ponuka a zapojenosť žiakov do krúžkovej činnosti. |
Usmerňovanie
profesijných záujmov žiakov, ich prijatie a umiestnenie na stredných
školách. |
Vybavenosť školy
IKT a vytváranie podmienok na
jej využívanie. |
Vytváranie dobrých
podmienok na vytváranie a upevňovanie vzťahu k obci a regionu. |
Aktivity školy
s významným vplyvom na výchovno-vzdelávaciu činnosť. |
Slabé
stránky |
Spolupráca a malý záujem niektorých
rodičov o výchovno-vzdelávacie výsledky svojich detí. |
Nedostatočná príprava
žiakov na vyučovanie. |
Nedostatočná
komunikácia s rodičmi žiakov z málo podnetného prostredia. |
Nedostatočné
ohodnotenie pedagogických zamestnancov. |
Nedostatok kabinetov
pre potreby učiteľov a na uskladnenie učebných pomôcok. |
PaedDr. Ján Chladný
riaditeľ školy
Príloha
1
Správa o výchovno-vzdelávacích výsledkoch a činnosti
Metodického združenia
pri Základnej škole v Selciach v školskom roku
2014/2015
V školskom roku 2014/2015 pracovalo MZ podľa
vopred vypracovaného a členmi schváleného plánu MZ z augustového
zasadnutia, ktorý bol zameraný na plnenie hlavných úloh vyplývajúcich zo
Štátneho vzdelávacieho programu ISCED 1,
Školského vzdelávacieho programu, Pedagogicko-organizačných pokynov na
školský rok 2014/2015 a Plánu práce školy.
Kontrola, efektivita
Činnosť MZ sme zamerali na skvalitňovanie činnosti
učiteľa vo výchovno-vzdelávacom procese a úroveň vzdelávacie výsledky sme
monitorovali (vstupné testy, výstupné testy, testy čitateľskej zručnosti,
Komparo).
Žiaci 4. ročníka sa dňa 7. mája 2015 zapojili do celoslovenského testovania KOMPARO.
Testovania sa zúčastnilo 6 944 žiakov 4. ročníka z 243 škôl. Z našej školy sa na testovaní
zúčastnilo 12 žiakov.
Celkové výsledky žiakov
triedy v teste z matematiky
Priemerná úspešnosť všetkých testovaných žiakov tejto triedy 76,0%
Priemerná úspešnosť všetkých testovaných žiakov v SR 58,6%
Percento zúčastnených škôl,
ktoré v teste z MAT
dosiahli horší výsledok ako
táto trieda 94,3%
Celkové výsledky žiakov
triedy v teste z prírodovedy
Priemerná úspešnosť všetkých testovaných žiakov tejto triedy 58,4%
Priemerná úspešnosť všetkých testovaných žiakov v SR 51,6%
Percento zúčastnených škôl,
ktoré v teste z PDA
dosiahli horší výsledok ako
táto trieda 72,0%
Celkové výsledky žiakov
triedy v teste zo všeob. štud. predpokladov
Priemerná úspešnosť všetkých testovaných žiakov tejto triedy 59,2%
Priemerná úspešnosť všetkých testovaných žiakov v SR 57,3%
Percento zúčastnených škôl,
ktoré v teste z VŠP
dosiahli horší výsledok ako
táto trieda 53,2%
Celkové výsledky žiakov
triedy v teste zo slovenského jazyka
Priemerná úspešnosť všetkých testovaných žiakov tejto triedy 67,0%
Priemerná úspešnosť všetkých testovaných žiakov v SR 49,4%
Percento zúčastnených škôl,
ktoré v teste z SJL
dosiahli horší výsledok ako
táto trieda 96,3%
Celkové výsledky žiakov
triedy v teste z vlastivedy
Priemerná úspešnosť všetkých testovaných žiakov tejto triedy 82,1%
Priemerná úspešnosť všetkých testovaných žiakov v SR 64,3%
Percento zúčastnených škôl,ktoré v teste z VLA dosiahli
horší výsledok ako táto trieda
92,7%
Týmito výsledkami sme získali diplom a zaradili sme sa medzi 25% najúspešnejších škôl.
Uskutočnili
sme výstupné previerky vo štvrtom ročníku zo slovenského jazyka
a matematiky. (Výsledky uvádza príloha tejto správy.) Opatrenia z
výstupných testov budú zahrnuté do
tematických výchovno-vzdelávacích plánov jednotlivých predmetov v budúcom
školskom roku.
Informačný system
V práci učiteľa sme využívali centrálny informačný portál rezortu
školstva www. iedu. sk. V rámci komunikácie medzi žiakmi, rodičmi
a učiteľmi sme používali portál
www. bezkriedy. sk a www. zborovna. sk
Slovenský jazyk a literatúra,
čitateľská gramotnosť
U žiakov sme formovali kladný vzťah ku knihe a literatúre,
organizovali aktivity a súťaže
v čitateľských zručnostiach.
Uskutočnili sme vstupné a výstupné testovanie žiakov v jednotlivých
ročníkoch zo slovenského jazyka
a matematiky, zamerali sme san a zisťovanie úrovne čitateľskej
gramotnosti testom čitateľských zručností, a to v 2., 3. a 4. ročníku. Výsledky
testovania čitateľskej gramotnosti uvádza príloha tejto správy.
Pracovali sme s detskou časopiseckou literatúrou (časopis
Vrabček – 1. a 2. ročník, časopis Fifík – 3. a 4. ročník).
Uskutočnili sme návštevu v miestnej knižnici. Na hodinách čítania sme
pracovali s PZ Mimočítankové čítanie, Hravé čítanie s porozumením.
Pritiahnúť deti ku knihe sme sa snažili aj zapojenosťou žiakov do čitateľského
klubu Fragment a Albatros.
Na hodinách literatúry sme rozvíjali čitateľské zručnosti formou aktivity:
2. ročník: “Dobroružstvá s Pufom a Mufom”
3. ročník: “Keď kniha putuje” (G. Futová – Hľadám lepšiu mamu )
4. ročník: “Spoznajme hrdinov detskej literatúry” – René Goscinny:
“Továreň na čokoládu”, Jean-Jacgues Sempé: ”Malý Mikuláš”
|
|
Žiacke
projekty:
3. ročník: G. Futová – Hľadám lepšiu mamu (spracovanie knihy formou komiksu)
Autori detskej knihy: T. Janovic, K. Bendová, Ľ.
Feldek, J. Blašková
Maľované čítanie
4. ročník: „Kto je divadelný režisér?“
Maľované čítanie
Súťaž
v prednese poézie a prózy
Výsledky školského kola:
Poézia
1. miesto: Samir Kosova (4. tr.)
2. miesto: Olívia Kamenská (4. tr.)
3. miesto:
Liliana Kusalová (2. roč.), Petra Homolová (3. tr.)
Próza
1. miesto: Ema Medveďová (3. tr.)
2. miesto: Ivana Žilová (4. tr.)
3. miesto:
Maroš Medveď (2. tr.), Daniel Caban (4. tr.)
Zo školského kola postúpila do okresného kola (26.
2. 2015) Ema Medveďová, kde bola vybraná medzi úspešných recitátorov
a postúpila do regionálneho kola, ktoré sa konalo 25. marca 2015. Zapojili sme sa aj do súťaže
v prednese poézie a prózy organizovanej ZŠ Hrochoť „Sládkoviča lipa“, kde sa žiačka 3. ročníka Ema Medveďová
umiestnila vo svojej kategórii na 3. mieste.
V tomto šk. roku sme sa v Slovenskej Ľupči
zúčastnili čitateľskej súťaži „Ľupčiansky
čitárik“, kde žiak 2. ročník
a Jakub Strečok získal 3. miesto a žiak 4. ročníka Adrián Blaško získal
vo svojej kategórii 3. miesto.
Telesná výchova, zdravý životný štýl
Na hodinách telesnej výchovy sme
podporovali
u žiakov fyzickú aktivitu a kreativitu pri pohybových
aktivitách. Kampaň 2014 „Odstráň
obezitu“ sme uskutočnili v októbri 2014
športovými aktivitami v telocvični (15. 10. 2014), „Hovorme o jedle“
– vytvorili sme potravinovú pyramídu (13. 10. 2014) a Svetový deň výživy
sme si pripomenuli (17. 10.)
aktivitou „Vitamíny zo záhradky“, tiež
diskusiou o zdravej výžive. V
týždni od 27. marca 2015 sme v rámci “Týždňa zdravia” usporiadali športové
aktivity a súťaže, realizovali sme aktivity, hry, a kvízy na podporu zdravia.
Týždeň zdravia sa niesol pod tematickým názvom “Vieme, čo jeme?” a začal sa
rozhlasovou reláciou. 3. júna 2015 žiaci II. stupňa pripravili pre
mladších spolužiakov Deň mlieka.
Aktivity boli venované k Svetovému dňu mlieka a žiaci spoznali “Cestu mlieka”.
Podporovali sme voľno časové aktivity
v záujmových krúžkoch, a to Šikovné ruky, LEGO – DACTA, Pohybové hry,
Florbalový krúžok. V júni žiaci 2. a 3. ročníka absolvovali plavecký
výcvik na Krytej plavárni na Štiavničkách v Banskej Bystrici.
6. mája 2015 chlapci 2. - 4. ročníka (Dominik
Lauko, Andrej Králik, Šimon Vrbický, Samuel Gallay, Jakub Chaban, Adrián
Blaško, Dominik Jahoda) sa zúčastnili Obvodného kola minifutbalu Mc Donald´s
Cup v Banskej Bystrici. Umiestnili sa na 3. mieste.
24. júna 2015 sa chlapci 2. a 3. ročníka
(Dominik Lauko, Jakub Fodor, Maroš Medveď, Andrej Králik, Šimon Vrbický
a Samuel Gallay) zúčastnili florbalového turnaja „ O pohár riaditeľky
ZŠ Sitniaska), kde získali 1. miesto.
Environmentálna výchova, regionálna výchova, prírodoveda a vlastiveda
Environmentálnu výchovu sme rozvíjali v predmetoch prírodoveda,
vlastiveda, čítanie a literárna
výchova, výtvarná výchova. Venovali sme pozornosť čistote okolia a počas
celého šk. roka sme viedli v triedach separovaný zber papiera. Aktívnym
prístupom sme si pripomenuli Deň Zeme, 20. marca 2015 – úprava areálu školy
„Environmentálna jar“.
Projekty
žiakov:
2. ročník: „Pestujeme fazuľku – od semienka až po
plody“, „Prečo mám rád svoju obec?“
3. ročník:
„Časová priamka môjho života“ , Pamiatky UNESCO
4. ročník: „Môj kalendár rodinných zvykov“, „Voda a jej ochrana“
U žiakov sme rozvíjali mravné, kultúrne
a národné hodnoty, podporovali sme vlasteneckú výchovu poznávaním blízkeho
okolia obce – Mikroregiónu Pod Panským dielom.
12. septembra 2014 - aktivita
„Jarmočné tradície v regióne Pod Panským dielom“. 24. marca 2015 pri
príležitosti 7O. výročia oslobodenia obce sme sa zúčastnili pietneho aktu pri
pomníku padlých a programom žiakov v kultúrnom dome sme prispeli
k dôstojnému pripomenutiu si tohto výročia. Tiež školský výlet 22. júna
2015 žiakov 2., 3. a 4. ročníka prispel k poznaniu vlastnej histórie.
Výlet sa uskutočnil na Kalište, ktoré sú Národnou kultúrnou pamiatkou.
Dopravná výchova
V rámci dopravnej výchovy sme viedli žiakov
k bezpečnosti na cestách. 26. septembra 2014 sme sa zúčastnili Dňa polície
v Banskej Bystrici. Vo
štvrtok 7. mája 2015 príslušníci
Policajného zboru z Banskej Bystrice
v spolupráci s pedagógmi zorganizovali pre našich žiakov
skutočne pôsobivú a účinnú formu zážitkového vyučovania – výučbu na
dopravnom ihrisku. Zaujímavé dopoludnie venované dopravnej výchove obohatili
pracovníci Policajnej kynológie.
Matematika, informatická výchova, finančná gramotnosť
25. septembra 2014 pri príležitosti „Medzinárodného
dňa eura“ sme usporiadali aktivity na podporu finančnej gramotnosti.
V novembri sme sa zapojili do informačnej
súťaže iBobor. Úspešnou riešiteľkou bola Tereza Ilčíková.
Zapojili sme
sa do matematických súťaží Matematický klokan, a Pytagoriáda.
(Viď príloha.)
Matematický
klokan:
Klokanko 1: Lea Mašiková, Samuel Petro, Dominik
Sanitra, Daniel Plavec, Benjamín Šepák
Klokanko 2: Jakub Strečok, Jakub Kubiš
Klokanko 3: Rebeka Foťková, Tereza Ilčíková
Klokanko 4: Andrián Blaško, Jakub Chaban, Dominik
Jahoda, Olívia Kamenská, Viktória Olerínyová, Samuel Veselovský, Ivana Žilová
Úspešní riešitelia: Tereza Ilčíková, Adrián Blaško, Olívia Kamenská
Pytagoriáda
Výsledky školského kola (10. 12. 2014):
3.ročník – zúčastnilo sa 17 žiakov
Úspešní:
Ema Medveďová, Samuel Majcher, Tereza Ilčíková
4. ročník - zúčastnilo sa 11 žiakov
Úspešní
: Jakub Chaban, Olívia Kamenská, Ivana
Žilová, Adrián Blaško
Úspešní žiaci školského kola postúpili do okresného
kola (16. 3. 2015), kde boli úspešnými žiakmi Ema Medveďová (17 bodov)
a Olívia Kamenská (13 bodov).
Spolupráca s rodičmi
Plenárne, triedne RZ
(september 2014), konzultačné dni
(december, máj 2015).
Pre
rodičov a starých rodičov sme pripravili
v spolupráci so ZUŠ Slovenská Ľupča
slávnostnú akadémiu „Deti rodičom“.
Žiaci potešili rodičov takmer dvojhodinovým
programom
- tancami, spevmi, recitáciou, scénkami, hrou na
hud. nástroje. Akadémia
sa uskutočnila podvečer 15. mája 2015 v Kultúrnom
dome v Selciach.
Žiaci s individuálnym výchovnovzdelávacím programom
Pozornosť sme venovali žiakom so špeciálnymi
výchovnými a vzdelávacími potrebami vypracovaním individuálnych programov
a plánov v jednotlivých predmetoch. Spolupracovali sme
s výchovnou poradkyňou a rodičmi týchto žiakov a postupovali sme
podľa odporúčaní psychológa a špeciálneho pedagóga zadávaním
diferencovaných úloh. Jedného žiaka štvrtého ročníka sme vzdelávali
v domácom prostredí. Spolupracovali sme so Súkromným centrom
špeciálno-pedagogického poradenstva v Kremnici.
Ochrana života a zdravia
Učivo Ochrana života a zdravia sme zaradili do
výchovno-vzdelávacieho procesu a realizovali podľa ročníkových vzdelávacích
štandardov v mesiacoch október 2014 a apríl, máj 2015.
Vzdelávanie a samoštúdium vyučujúcich
Vyučujúce boli oboznámené so Štátnym vzdelávacím
programom ISCED 1, Pedagogicko-organizačnými pokynmi, učebnými osnovami, a
vzdelávacími štandardami. Vypracovali
podnety na úpravu ISCED I, ktorý bol pripomienkovaný v rámci úprav pre
ďalší školský rok.
Iné aktivity
ü 5. 12. 2014 -
Mikulášska slávnosť – besiedka s Mikulášom a programom žiakov,
relácia v školskom rozhlase
ü 18. 12.
2014 - Vianočný koncert žiakov ZUŠ
Slovenská Ľupča
ü 19. 12. 2014 - Vianočná besiedka – triedna slávnosť
(regionálne vianočné zvyky a tradície)
ü 29. 1. 2015 –
divadelné predstavenie v Divadle JGT vo Zvolene „Tri prasiatka“
ü február 2015 –
Zápis budúcich prvákov
ü 1. júna 2015
MDD – športovo-zábavné dopoludnie
ü 15. júna 2015 –
Súťaž v speve detskej
a ľudovej piesne
1.
ročník: Benjamín Šepák, Natália Šramková, Adrián Veselovský, Daniel Plavec
2.
ročník: Michaela Kútiková, Jakub Fodor, Marek Mikloš, Petronela Valentová
3.
ročník: Lukáš Mesík, Ema Medveďová, Richard Pleško, Rebeka Rudnická, Vaneska
Pinková, Patrícia Chebanová
4.
ročník: Viktória Olerínyová, Daniel Caban, Dominik Jahoda, Olívia Kamenská, Simona
Králiková Mgr. Zuzana Hrašková, ved. MZ
Príloha 2
Vyhodnotenie činnosti PK –
jazykov a spoločenskovedných
predmetov v školskom roku
2014/2015
V školskom roku
2014/2015 pracovala PK podľa plánu zo dňa 10.9.2014, riadila sa
Metodicko-organizačnými pokynmi a Plánom práce ZŠ Selce na školský rok
2014/2015.
Členovia PK sa zamerali
na nasledovné úlohy:
1.
Rozvíjanie čitateľskej gramotnosti
Vyučujúce na hodinách
LV viedli žiakov k aktívnemu poznávaniu a čítaniu pôvodnej slovenskej klasickej
a modernej literatúry. Zadávaním projektov na témy Ako sa mi prihovoril autor,
Postava ožíva, ale aj aktivitami v rámci Dňa školských knižníc sme formovali
kladný vzťah žiakov ku knihe a literatúre. Na overenie čitateľských zručností
sme v každom ročníku zaradili dva testy čitateľskej gramotnosti.
2.
Ľudské a detské práva
Vychádzajúc
z Národného plánu výchovy
k ľudským právam na roky 2005-2014
vyučujúce viedli žiakov k tomu, aby odmietali všetky
formy diskriminácie,
rasizmu, xenofóbie, antisemitizmu a iné prejavy
intolerancie. Pri svojej
práci využívali edukačný materiál
Každý iný – všetci rovní.
Veľkým prínosom
bola séria pravidelných prednášok a besied
s príslušníkmi PZ SR, ktorú
zabezpečilo vedenie školy pre žiakov 5. ročníka.
3.
Regionálna výchova
V rámci projektu Poznaj
svoju obec boli uskutočnené nasledovné aktivity:
·
žiaci 5. ročníka absolvovali besedu s kronikárkou obce o
histórii obce a vedení kroniky,
·
žiaci 8. ročníka
navštívili OÚ Selce, kde sa dozvedeli o zaujímavostiach z minulosti a
súčasnosti obce,
·
žiaci 9. ročníka zozbierali regionálne piesne a zostavili
Spevník regionálnych piesní.
Na hodinách OBN a SJL
sme oboznámili žiakov s významnými osobnosťami obce Selce. V máji 2015 sme si
pripomenuli 155. výročie úmrtia A. Cabana, kňaza a národovca, selčianskeho
rodáka. Pri tejto príležitosti bol uskutočnený kvíz pre žiakov 5. - 9. ročníka
o živote a diele tejto významnej osobnosti. Ceny do kvízu venoval OÚ Selce.
4.
Vyhodnotenie časového plánu akcií a úloh
1. Testovanie žiakov
KOMPARO
V novembri 2014 sa
konalo testovanie žiakov 8. a 9. ročníka. Zo SJL sa žiaci našej školy
umiestnili medzi 25% najúspešnejších škôl na Slovensku.
TESTOVANIE 9 - 2015
Konalo sa v apríli
2015. Do testovania bol zapojení všetci žiaci deviateho ročníka. Priemerná
percentuálna úspešnosť zo SJL bola 75.74 % , pre porovnanie celoslovenský
priemer bol 67,94%. Najlepšie výsledky dosiahli žiaci Martin Lamper, Adam
Murgaš, Jakub Vajs a Jana Briššová, ktorí všetci dosiahli 95,80%.
2. Vyhodnotenie
vstupnej previerky zo SJL
Vstupnú previerku
písalo v septembri 24. 9. 2014 16 žiakov 5. ročníka. Previerka pozostávala z
didaktického testu, z doplňovacieho pravopisného cvičenia a z textu na čítanie
s porozumením. Žiak s individuálnym plánom bol hodnotený osobitne, na
vypracovanie testu mu bol poskytnutý dlhší časový priestor, test zvládol na 42,5%. Žiaci vypracovali vstupný test
veľmi dobre, percentuálna úspešnosť triedy je 86,5 %.
3. Súťaže
V školskom roku
2014/2015 sa žiaci zúčastnili nasledovných súťaží:
a) V októbri sa konalo
školské kolo Olympiády SJL, víťaz Marek Ivanič
reprezentoval našu
školu v obvodnom kole, kde sa umiestnil na 7. mieste.
b) V októbri bolo
uskutočnené aj školské kolo Dejepisnej olympiády, víťaz Marek Ivanič postúpil
do obvodného kola, kde sa v kategórii C umiestnil na 2. mieste.
c) Školské kolo v prednese
poézie a prózy sa konalo vo februári, zúčastnilo sa ho 32 žiakov 2. - 9.
ročníka, z toho 13 žiakov II. stupňa. V druhej kategórii boli najúspešnejší:
Lea Olšiaková, 6. tr. - poézia a Paulína Krupárová, 5. tr. - próza. V tretej
kategórii Martin Lamper, 9. tr. - poézia a Jakub Tury, 9. tr. - próza. V
obvodnom kole nás reprezentovala Paulína Krupárová.
4.
Exkurzie
Žiaci
5. a 6. ročníka
navštívili v máji LHM v Banskej Bystrici, kde si
prezreli hudobný a bábkarský
salón a oboznámili sa s literárnymi osobnosťami
regiónu. Po skončení exkurzie
navštívili evanjelický cintorín v BB, kde
sú pochované významné osobnosti
slovenskej kultúry ako Ján Botto, Martin Rázus a
i. Žiaci 7. 8. a 9. ročníka
absolvovali v máji literárno-dejepisnú exkurziu na
Oravu, kde navštívili rodný
dom Martina Kukučína v Jasenovej, Múzeum P.O.Hviezdoslava
v Dolnom Kubíne a Oravský hrad.
5.
Vychádzky
V
rámci regionálnej
výchovy absolvovali žiaci 7. a 8. ročníka
vychádzky do obce Selce, kde
vyhľadávali pamätné miesta významných
osobností (cintorín, pomníky, kostol).
6.
Besedy
Žiaci 5. ročníka
absolvovali v októbri 2014 besedu s kronikárkou obce p. Annou Koctúrovou, ktorá
ich oboznámila s históriou obce a vedením kroniky.
Žiaci 5. ročníka v
rámci OBN absolvovali besedy s príslušníkmi PZ SR v BB.
Žiaci 8. ročníka
absolvovali besedu so zamestnancami OÚ v Selciach.
7.
Výstavy, nástenky a relácie
V septembri bola
pripravená centrálna nástenka k Európskemu dňu jazykov.
V októbri
bola vo
vestibule školy inštalovaná výstava
kníh k Medzinárodnému dňu
školských
knižníc, ktorú pripravila M. Bránecká
s vyučujúcimi SJL.
Výstava Zošit – moje
zrkadlo bola inšpiráciou pre žiakov, ako je možné pekne a úhľadne robiť zápisy
z učiva. Pripravili ju p. uč. Ľ. Kamenská a M. Bránecká.
V máji bola pri
príležitosti 155. výročia úmrtia A. Cabana vo vestibule školy
inštalovaná výstava o
živote a diele tohto národovca.
Aktuálne informácie
boli pripomínané na hlavnej nástenke.
Nástenka Významné
osobnosti našej obce pripomína žiakom osobnosti z dejín a kultúry,
ktorí žili a pôsobili v obci Selce.
Počas školského roka
sme pripravili relácie k Svetovému dňu výživy a pri príležitosti Týždňa
zdravia.
8.
Projekty
Počas školského žiaci
vypracovali projekty, ktorých cieľom bolo získavanie nových poznatkov,
zručností a zdokonalenie práce s informáciami.
Jednotlivé projekty
žiaci prezentovali pred svojimi spolužiakmi, čím dopĺňali ich
vedomosti a
zdokonaľovali svoj jazykový prejav.
Slovenský jazyk:
·
Pozvánka – písomná a grafická úprava – 5. ročník
·
Plagát – vlastný návrh, písomná a grafická úprava – 5.
ročník
·
Postava ožíva – 6. ročník
·
Galéria literárnych postáv – 7. ročník
·
Ako sa mi prihovoril autor – 8. ročník
·
Štúrovci – 9. ročník
Cudzie jazyky (ANJ,
NEJ, FRJ)
·
Európsky deň jazykov – 5. - 9. ročník
·
Byt na prenájom (návrh) – 5. ročník
·
Moje obľúbené zviera – 6. ročník
·
Môj obľúbený outfit – 8. ročník
·
Zdravý životný štýl – 9. ročník
·
Mestá USA – 7. ročník
·
Vesmír – 7. ročník
Dejepis
·
Ríše raného veku – 5. ročník
·
Zväz siedmich stredovekých bavorských miest – 7. ročník
·
Reformy Márie Terézie – 7. ročník
·
Gotická cesta – 7. ročník
·
Prvá svetová vojna – 8. ročník
·
Slovenské národné povstanie – 9. ročník
Občianska náuka a
regionálna výchova
·
Poznávame históriu obce . 6.,7. a 8. ročník
·
Významné osobnosti obce Selce – 8. ročník
·
Predstavujeme svoju obec – 8. ročník
·
Kto je Andrej Caban
9.
Kultúrne vystúpenia a stretnutia s občanmi
V literárno hudobnom
krúžku, ktorý viedla p. uč.Kapustová, mali žiaci možnosť
zdokonaľovať si svoj
jazykový prejav a vystupovanie na verejnosti. V tomto roku pripravili kultúrny
program na nasledovné akcie ( v spolupráci s OÚ a s MS SČK) :
·
Stretnutie so staršími spoluobčanmi v rámci Mesiaca úcty
k starším (október 2014),
·
Uvítanie detí do života (december 2014),
·
Oceňovanie darcov
krvi (marec 2015),
·
galaprogram Deti
rodičom ( máj 2015 ) -príspevok do kultúrneho programu.
V októbri žiaci 7. a 8.
ročníka navštívili DGTJ v BB, kde si pozreli predstavenie
muzikálu My Fair Lady.
10.
Vzdelávanie učiteľov
Realizované bolo
štúdiom odbornej literatúry časopisov a štúdiom metodických materiálov.
11.
Spolupráca s Metodickým združením
PK jazykov
a spoločenskovedných predmetov počas celého školského roku
spolupracovala
s MZ. V novembri 2014 bolo uskutočnené spoločné zasadnutie, kde
hlavnými bodmi programu bol rozbor chýb zo vstupnej previerky 5. ročníku
a rozvoj čitateľskej gramotnosti.
V Selciach 26.6.
2015
Mgr.
Anna Kapustová, ved. PK
Príloha 3
Vyhodnotenie
práce predmetovej komisie matematika, informatika a prírodovedné predmety
v školskom roku 2014/2015
Práca v školskom
roku 2014/2015 sa riadila Metodicko – organizačnými pokynmi a Plánom práce
školy. Konkrétne úlohy boli plnené nasledovne :
1.
Učebné osnovy, učebné plány, tematické plány
Žiaci 5.- 9. ročníka sa vzdelávali podľa
Školského vzdelávacieho programu.
2.
Celoplošné testovanie žiakov 9.ročníka – Testovanie 9 –
2015
Dňa 15.4.2015 sa
uskutočnilo celoštátne monitorovanie vedomostí z matematiky
a slovenského jazyka. Do testovania boli zapojení všetci žiaci 9.ročníka .
Na našej škole sa testovania zúčastnilo 17 žiakov s percentuálnou
úspešnosťou z matematiky 67,94 %, čo bolo 15,26 % nad celoslovenským priemerom ( 52,68 % ). Najúspešnejšími
- so ziskom 100% boli Marek Jančiar, Martin Lamper, Adam Murgaš a Šimon
Štibraný.
3.
Vstupná previerka z matematiky v 5.ročníku
Bola
vykonaná podľa plánu a je vyhodnotená v osobitnej prílohe. Písalo 18
žiakov 5. ročníka
a dosiahli priemer 2,22.
4.
Súťaže
a olympiády
a)
Pytagoriáda
10.
-12. 12. 2014 sa konalo školské kolo s nasledovnými výsledkami:
3.ročník – zúčastnilo sa 17
žiakov
Úspešní riešitelia: Ema
Medveďová 20 bodov ( 14 + 6 )
Samuel Majcher 18 bodov ( 10 + 8 )
Tereza Ilčíková 16 bodov ( 10 + 6 )
4.ročník – zúčastnilo sa 11
žiakov
Úspešní riešitelia: Jakub Chaban 21 bodov ( 12 + 9 )
Adrián Blaško 16 bodov ( 12 + 4 )
Olívia Kamenská 16 bodov ( 11 + 5 )
Ivana Žilová 16 bodov ( 11 + 5 )
5. ročník - zúčastnilo sa 10
žiakov ( žiaden úspešný riešiteľ)
6. ročník - zúčastnilo sa 9
žiakov ( žiaden úspešný riešiteľ)
7. ročník – zúčastnilo sa
9 žiakov ( žiaden úspešný riešiteľ)
8. ročník - zúčastnilo sa 10 žiakov
Úspešný
riešiteľ : Denis Strečok 21 bodov ( 12 + 1 )
Do regionálneho kola postúpil Denis Strečok , ktorý bol úspešný - 13. miesto .
b) Matematická
olympiáda.
Tento školský rok sme sa do súťaže nezapojili.
c) Pangea
Slovenská technická univerzita v Bratislave pripravila pre žiakov
7.-9.ročníka matematickú olympiádu s cieľom zapojiť čo najviac žiakov.
Úlohy ale neboli vhodné pre slabších žiakov. Úspešným riešiteľom bol Denis Strečok ( 8. ročník), ktorý postúpil
aj do celoslovenského kola. Stal sa úspešným riešiteľom ( 33. miesto).
d) Fyzikálna olympiáda
Školské kolo sa neuskutočnilo.
e) Chemická
olympiáda
Do školského kola sa zapojilo 16
žiakov 9.ročníka. Úspešnými riešiteľmi
boli Ján Caban, Marek Ivanič , Marek Jančiar, Jakub Vajs, Adam Murgaš
a Martin Lamper.
f) Geografická olympiáda
Školského
kola sa zúčastnilo 17 žiakov
5.ročníka. Úspešnými riešiteľmi boli
bol Lucia Kapustová, Marko Mesík, Martin
Michalisko, Adela Patrášová, Andrej Pleško,
Natália Repková, Tobiáš Sivčák
a Adam Škorec. Zo 14 žiakov 8.ročníka boli
úspešní Denis Strečok, Richard
Kliment, Kevin Patráš, Peter Koctúr, Alexandra
Hrašková, Martin Barbeník
a Peter Ďurica.
Do okresného kola postúpili Martin Michalisko
a Tobiáš Sivčák, ktorý bol úspešný
( 21. miesto). Zo žiakov 8. ročníka
postúpili Richard Kliment a Denis
Strečok, ktorý bol úspešný
(
14.miesto).
g) Matematický klokan
Naša
škola sa aj v tomto školskom roku zapojila do medzinárodnej súťaže Matematický
klokan. Vyhodnotenie je v osobitnej prílohe. Súťaže sa zúčastnilo 19
žiakov od 1. po 5.ročník. Medzi úspešných riešiteľov patrili Tereza Ilčíková ( 3.ročník) a Olívia Kamenská ( 4.ročník), Adrián Blaško ( 4. ročník), Martin Michalisko ( 5.ročník) a Adam Škorec ( 5.ročník). Adrián Blaško sa stal aj školským šampiónom
a svojím výsledkom sa zaradil medzi 5% najlepších riešiteľov na Slovensku.
h) Informatický bobor
Súťaže sa zúčastnilo 54
žiakov 3.- 9. ročníka. Najúspešnejšími žiakmi boli Tereza Ilčíková, Adrián
Blaško, Martin Bohuš, Marcela Babjáková, Adam Murgaš a Denis Strečok.
5. Spolupráca s MZ
Na
spoločnom zasadnutí sme informovali MZ
o výsledkoch vstupnej previerky
z matematiky a dohodli sme sa na opatreniach vyplývajúcich zo zistených nedostatkov.
6. Deň Zeme
Pri
príležitosti Dňa Zeme sme zorganizovali aktivity na skrášlenia okolia školy
„ Enviromentálna jar „. Pani učiteľka
Medveďová pripravila nástenku z ekoplagátov.
7. Týždeň
zdravia
V čase od 27.3. do 1.4. 2015 prebehol na našej
škole Týždeň zdravia pod heslom
V zdravom tele – zdravý duch,
do ktorého zapojila celá škola. Jednotlivé predmetové komisie pripravili
nasledovné aktivity:
- rozhlasová relácia o Éčkach,
-
výstavka prác žiakov s tematikou zdravej výživy, kde sa využívali
aj medzipredmetové vzťahy medzi biológiou a matematikou, slovenským jazykom a
cudzími jazykmi,
-
nástenkové
informácie a súťaž zameraná na čítanie s porozumením o Éčkach v
potravinách,
-
informačná
kampaň na triednickych hodinách “ Vieme, čo jeme?”,
-
súťažné stánky
pripravené žiakmi II.stupňa pre žiakov I. stupňa,
-
florbalový turnaj pre
chlapcov a dievčatá II.stupňa.
- súťažné aktivity žiakov I. stupňa.
8. Výstavky a nástenky
Pani
učiteľka Medveďová priblížila slávne osobnosti prírodných vied ( Alexander Fleming, Ján Bahýľ, Albert
Einstein, George Boole).. Pani učiteľka Guštafíková pripravila nástenku
a ukážku projektov k Svetovému
dňu zvierat 4.10. Pri príležitosti Svetového
dňa výživy 16.10. sme urobili
ukážku zdravých potravín. Pani učiteľka Guštafíková pripravila nástenku 3.6. k Svetovému dňu mlieka.
9. Finančná gramotnosť
Medzinárodný deň eura sme si na našej
škole pripomenuli 25.9. 2014 aktivitami na podporu finančnej gramotnosti.
Boli využité medzipredmetové vzťahy medzi matematikou, slovenským jazykom,
občianskou náukou avýtvarnou výchovou..
10. Projekty
Počas školského roku
učitelia pracovali so žiakmi na nasledovných projektoch:
Biológia
Pani učiteľka Guštafíková
pracovala so žiakmi 5.ročníka na projekte Lesné
zvieratá Slovenska,
so žiakmi 6.ročníka na téme Škodcovia
v domácnosti a so žiakmi 8.ročníka
Historická geológia Slovenska a
Základy ekológie . So žiakmi 7. ročníka spracovala Choroby
a zdravie človeka
a Môj jedálny lístok .
Chémia
Na hodinách chémie spracovali žiaci 6.ročníka témy Voda, vzduch- globálne ekologické problémy, žiaci 7.ročníka
Hasiace prístroje a
Katalyzátory a žiaci 8. ročníka Biogénne prvky a Meranie pH zrážok a vody z rôznych vodných zdrojov. Žiaci
9.ročníka pracovali na témach Ťažké kovy
v životnom prostredí, Organické látky v bežnom živote, Vieme, čo jeme- éčka. Všetky
témy boli spracované pod vedením pani učiteľky Medveďovej.
Geografia
Pani učiteľka Kamenská so žiakmi 8.ročníka spracovala Štáty Európy a so žiakmi 9.ročníka Prírodné a historické pamiatky regiónov
Slovenska.
Informatika
Pani učiteľka Murčová mala na starosti tieto projekty: Bezpečne s PC v 5.ročníku, Prieskum
o nás v 7.ročníku , Prezentácia
v škole vo 8.ročníku a Môj WEB
v 9. ročníku.
Fyzika
Pani učiteľka Medveďová spracovala
Jednotky a meradlá, Ponorka,
potápač a Využitie vlastností
tekutín so žiakmi 6.ročníka, Kalorimeter,
Energetické hodnoty potravín so žiakmi 7.ročníka a Rozklad svetla a Energia v
prírode so žiakmi 8.ročníka. Žiaci 9.ročníka spracovali témy Elektrické vlastnosti látok, Elektromagnet
a Elektroskop.
11. Besedy
MUDr. Urbanová z Regionálneho úradu verejného zdravotníctva pripravila
24.6.2015 besedu pre
žiakov 7. a 8. ročníka na tému Dospievanie a zdravý životný štýl..
12.
Zdravotná výchova
13. 10. 2014 sme sa zapojili do výzvy MH SR Hovorme
o jedle na tému „Vytvorme si potravinovú pyramídu.” 17.10. 2014 k Svetovému dňu výživy urobili
žiaci
výstavu zdravých potravín spojenú s
konzumáciou pripravených zdravých potravín
a besedou k danej problematike.
17.10. 2014 sme sa zapojili aj do výzvy MŠaŠ SR
Kampaň 2014 „ Odstráň obezitu.”
Svetový
deň mlieka sme si na našej škole pripomenuli 3. 6. 2015.
Informačná kampaň o mlieku a mliečnych
výrobkoch “ Cesta mlieka” bola pripravená formou výstavy mliečnych výrobkov
žiakov 6. a 8. ročníka , pokusov žiakov 9. ročníka a súťaží žiakov
6. ročníka pre žiakov I. stupňa. Žiaci aktivity
pripravili pod vedním pani Medveďovej, pani Prokajovej a pani Guštafíkovej.
Ukážku práce
policajných kynológov si žiaci pozreli 7.5. 2015. Bola to ukážka
poslušnosti, vyhľadávanie drog a chytanie páchateľov trestnej činnosti.
Z
exkurzií boli realizované podľa plánu :
1. Noc
výskumníkov 2014
26.9. 2014 boli pre žiakov 8.a 9. ročníka
pripravené netradičné hodiny biológie, chémie a fyziky v Európa SC v
Banskej Bystrici.
2. Fascinujúci svet hmyzu – hodina
zoológie v múzeu
Žiaci 5. a 6.ročníka si pozreli 19.9. 2014 veľmi
zaujímavú výstavu o hmyze Slovenska.
3. Praktická odborná exkurzia Potraviny - základ života
Žiaci 8. a 9. ročníka sa 14.10. 2014 zúčastnili prehliadky výroby chleba a pečiva v
Strednej odbornej školy pod Bánošom. Súčsťou bol aj náučný chodník o včele
medonosnej.
4. Medvede a my
Žiaci 6. a 7. ročníka sa 24.10. 2014 zúčastnili na hodine biológie v Stredoslovenskom
múzeu Radvaň. Vypočuli si zaujímavú prednášku
zoológa o medveďovi hnedom. Na
tvorivých dielňach si vytvorili pracovný list o potrave a stopách medveďa
hnedého.
5. Dinosaurium, Tutanchamón
Žiaci 6., 8. a 9. ročníka sa 11.12.2014 v areáli
Incheba Bratislava zúčastnili dvoch
výstav. Výstava Dinosaurium bola zameraná na exponáty menej známych druhov
dinosaurov. Žiaci si pozreli aj videofilom Výprava do druhohôr. Výstava
Tutanchamón ukázala život tohto
panovníka ako aj život v tejto historickej dobe v Egypte. Táto akcia nahradila pôvodne plánovanú
návštevu Banskej Štiavnice, pretože ponúkala rôznorodejšie aktivity.
6. Planetárium Žiar nad Hronom
5.6.2015 žiaci 5.,6. a 8. ročníka navštívili Planetárium M. Hella v Žiari nad
Hronom. Vypočuli si prednášku Slnečná sústava, pozorovali Slnko v kupole
planetária. V sále Hviezna obloha sa dozvedeli o vzniku Slnečnej sústavy, oboznámili sa
so známymi súhvezdiami. V závere si pozreli aj meteorologickú stanicu.
7. Zážitkové
učenie
Žiaci 6. a 7. ročníka počas jarného obdobia
monitorovali stupeň znečistenia vody a pôdy v obciach Selce a Priechod. Tým si
prehlbovali eniromentálny vzťah k našej prírody.
PaedDr.
Erika Guštafíková, ved. PK
Príloha
4
Vyhodnotenie
činnosti predmetovej komisie Veda a výchova
v šk.r.
2014/2015
V šk.r.2014/2015 PK pracovala podľa
vopred vypracovaného plánu zo
dňa 14.septembra 2014. Počas roka sa
dopĺňal podľa aktuálnosti.
Plán vychádzal z analýzy výsledkov
dosiahnutých v uplynulom šk. roku, Štátneho
vzdelávacieho programu, Školského vzdelávacieho programu a Plánu práce školy na
tento školský rok. Počet zasadnutí PK: 4. Zasadnutia boli v súlade
s Plánom práce PK.
1. Vyhodnotenie
plnenia cieľov PK za uplynulý školský rok
Časovo-tematické
plány boli splnené v každej triede podľa platných učebných osnov. Učitelia
sa vo vyučovacom
procese orientovali na využívanie vzdelávacích štandardov a uplatňovali progresívne
formy a metódy práce. Preferovali aktívne učenie, využívali medzipredmetové
vzťahy a projektové vyučovanie.
Pri vyučovaní technických
predmetov sme realizovali vyučovací proces na základe najnovších vedeckých
poznatkov. Na hodinách sme uprednostňovali diferencovaný prístup podľa úrovne
vedomostí a schopností žiakov. Neustále sme žiakov viedli k sebahodnoteniu.
Veľkú pozornosť sme venovali rozvoju vzťahu detí k manuálnej práci,
rozvoju technického myslenia, využívaniu
IKT a ochrane životného prostredia. Venovali sme sa aj výrobe, distribúcii a možnostiam šetrenia
elektrickou energiou v domácnostiach, ako aj separácii odpadov. Deti sa
starali o vysadené stromčeky v areáli školy, čistili a upravovali areál
školy. Úctu k tradíciám, estetické
cítenie a rozvoj zručnosti sme podporovali jesenným, vianočným a veľkonočným
aranžovaním, pletením korbáčov a zdobením kraslíc. K splneniu
stanovených cieľov prispeli aj vychádzky do prírody so zameraním na spoznávanie
drevín a liečivých rastlín, starostlivosť o vysadené stromčeky ako aj návšteva miestnej píly a stolárskej
dielne, kde žiaci absolvovali prehliadku strojov a zariadení na
spracovanie dreva. Vychádzky boli
spojené aj s besedou o bezpečnosti pri práci / Európsky deň
bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci /.
Na hodinách telesnej výchovy vyučujúci venovali pozornosť
upevňovaniu fyzického a duševného zdravia.
Hodnotili výkonnosť žiakov v kontrolných cvičeniach a
testoch, pri hodnotení
prihliadali na možnosti jednotlivcov a neustále povzbudzovali
pohybovo
zaostávajúcich žiakov. Do časovo-tematických
plánov boli zaradené spoločenské
tance, ktoré podporujú správne držanie tela,
súlad pohybu s hudbou.
Súčasťou ich výuky sú aj zásady
spoločenského správania. Do športových
súťaží
organizovaných v škole sa zapojila
väčšina žiakov školy. Členovia PK viedli krúžky so športovým
zameraním: športové hry, športovo-relaxačný, florbalový, futbal žiačky a
stolnotenisový krúžok. Deti tak aktívne využívali voľný čas, v súlade s
Národnou protidrogovou stratégiou a Národným programom prevencie obezity.
V predmetoch výtvarná
výchova, výchova umením a hudobná výchova boli žiaci oboznámení so
základnými princípmi výtvarného zobrazovania. Svet kultúry a umenia spoznávali
prácou s literatúrou, internetom, videoprojekciou. Oboznámili sa s tvorbou výtvarných umelcov rôznych období. Pestrosť
hodín pozitívne ovplyvnili výtvarné aktivity na tému Olympijské hry.
Vyučovanie hudobnej
výchovy bolo zamerané na pestovanie
lásky k slovenskej ľudovej
piesni a klasickej hudbe. Žiaci spoznávali tvorbu autorov
svetovej a slovenskej
klasickej a populárnej hudby. Vypočuli si ukážky
rôznych hudobných štýlov. Oboznámili
sa aj s významnými osobnosťami obce a ľudovými
tradíciami regiónu. Žiaci 5.a 6.
ročníka navštívili hudobné
oddelenie Literárno-hudobného múzea
v Banskej Bystrici, kde si prezreli a aj vyskúšali
mnoho netradičných
hudobných nástrojov. Talentovaní žiaci
súťažili v speve ľudových piesní.
V tomto školskom roku sa uskutočnil výchovný
koncert, ktorý zabezpečila
ZUŠ Slovenská Ľupča. Vystúpili v ňom žiaci
našej školy, ktorí zároveň
navštevujú ZUŠ. Pri prezentovaní
jednotlivých ukážok klasickej, ľudovej a modernej
hudby ukázali svoje hudobné umenie a lásku
k hudbe. Zaujímavé bolo aj
vystúpenie 6iaka Kevina Patráša, ktorý sa
nám predstavil ako kúzelník.
Projekty
Výsledkom
práce žiakov a učiteľov boli projekty:
Elektrická energia
v domácnosti, Stromy poznania, Mechanizačné prostriedky v domácnosti,
Piesne našich predkov, Najznámejšie
budovy Banskej Bystrice, Andrej Očenáš – život a dielo, Erb rodiny, Architekt
odpadu, Tkáme koberce, Dospievanie
dievčat, Hravo ži zdravo, Týždeň zdravia
Poslaním súťaže mladých záchranárov je v nadväznosti na
učivo „Ochrana života a zdravia“:
Súťaž sa
konala v máji 2015. Zúčastnili sa jej družstvo v zložení: Martin
Bohuš, Bruno Hrablay, Nikoleta Mesíková a Miriam Ősziová. Družstvo obsadilo 2.miesto
a postúpilo na M SR do Košíc.
Súťaž sa konala v apríli. Zúčastnili sa žiaci 1.- 7.ročníka, zúčastnilo sa 39 žiakov.
Športové súťaže /organizované CVČ/
Našu školu v obvodnom kole reprezentovali družstvá žiakov vo
florbale, stolnom tenise, a cezpoľnom behu. Družstvá žiačok
v malom futbale / 3.miesto v obvodnom kole, 5.miesto v krajskom
kole /, veľkom futbale / 3.miesto v krajskom kole/, florbale
/4.miesto v obvodnom kole/ a cezpoľnom behu /účasť/.
Ďaľšie športové súťaže
Florbalový turnaj o pohár predsedu BBSK
Letný biatlon Staré Hory:
Martin Bohuš
-3.miesto
Exkurzia z literatúry a techniky
Tajov
- rodný dom Jozefa Gregora
Tajovského a rodný dom Jozefa Murgaša.– 5. a 6.ročník –preložená na budúci
školský rok
Literárno-hudobná exkurzia
Literárno-hudobné
múzeum Banská Bystrica –
5.a 6. ročník
Vychádzky
Vychádzka
na miestnu pílu
– ťažba, spracovanie a ochrana dreva,
ochrana lesov – 7. ročník
Vychádzky
do prírody – zamerané na
poznávanie rastlín a drevín v okolí obce
a na pozorovanie stupňa poškodenia lesa
činnosťou človeka – 5. a 6.ročník
Vychádzky
z telesnej výchovy – zamerané
na vytrvalostný a cezpoľný beh, pohyb v prírode
a hry v snehu – všetky ročníky
Aktivity:
·
florbalový turnaj chlapci,
·
florbalový turnaj dievčatá,
·
florbalové turnaje medzi ZŠ, Selce,
Staré Hrory, Sitnianska Banská Bystrica,
Medzinárodný deň starších ľudí
Žiaci 5. a 6.ročníka pripravili kultúrny program na stretnutie
so staršími spoluobčanmi. Okrem toho, že starších spoluobčanov
pobavili umeleckým slovom a piesňami sa s nimi porozprávali i ich
mladosti.
Týždeň zdravia - motto: „V zdravom tele zdravý duch“
Do
organizácie projektu sa zapojili všetky PK a MZ. Pre žiakov všetkých ročníkov
čakalo množstvo rozličných aktivít. Relácia v školskom rozhlase,
tvorba plagátov k téme zdravia, resp. zdravá výživa, florbalový turnaj
žiakov II. stupňa, pohybové dopoludnie pre deti I. stupňa, špeciálne
aktivity na hodinách prírodovedy, prírodopisu a biológie,...
Výstavy
Výstavy
prác z tecnických predmetov, výtvarnej výchovy, aranžovania a liečivých
rastlín sa konali priebežne.
Aj v tomto školskom roku prebehol zber papiera v septembri a v júni.
Deň
Zeme
V mesiaci
apríl žiaci pod vedením triednych učiteľov vyčistili areál školy.
Vystúpenia talentovaných žiakov
Talentovaní žiaci so záujmom vystupovali na verejnosti, zúčastňovali sa
akcií v spolupráci s OU Selce a inými organizáciami v obci
– Mesiac úcty k starším, Ocenení občania, Oceňovanie darcov krvi, Životné
jubileá, Vítanie nových občanov atď.
Vzdelávanie učiteľov – študijná literatúra
V šk. roku
2014/2015 všetci členovia PK preštudovali UO predmetov, ktoré vyučujú, POP pre
šk. r. 2014/2015, Metodický pokyn na
hodnotenie žiakov základnej školy. Každý člen PK mal
naplánované štúdium odborno-metodickej literatúry, knižných noviniek
a rôznych materiálov týkajúcich sa jednotlivých predmetov
a všeobecného rozhľadu (literatúra je uvedená v pláne ).
Spolupráca s MZ a ostatnými PK bola na vysokej
úrovni. Množstvo akcií bolo zorganizovaných spoločne. Celoročnú prácu členov PK
by som zhodnotila kladne. Všetci
členovia PK sa aktívne podieľali na organizovaní a realizácii všetkých
podujatí a súťaží týkajúcich sa výchovných predmetov.
V Selciach 26.6.2015 PaedDr. Jana Murčová, vedúca PK
Príloha 5
Zhodnotenie
plánu výchovnej poradkyne
za školský
rok 2014 – 2015
Všetky doklady zo psychologických vyšetrení sú
dôverné, uložené sú v riaditeľni základnej školy, kópie
tvoria súčasť agendy výchovnej poradkyne a v prípade potreby sú
triednym učiteľom a učiteľom vyučujúcich v triede, ktorú daný žiak
navštevuje, k nahliadnutiu. Vyučujúci sa vo výchovno-vzdelávacej práci
s týmito žiakmi riadili závermi psychologických správ, konzultovali ich
s vedením školy, rodičmi. Žiakom a ich rodičom boli poskytované odborné rady i pri usmerňovaní
profesijných záujmov žiakov 9. ročníka. Na stretnutie s rodičmi sa
využívali predovšetkým konzultačné dni, so žiakmi boli vedené individuálne a
skupinové pohovory, nerozhodní žiaci boli pozývaní na skupinové a individuálne
pohovory s výchovnou poradkyňou opakovane.
Skupinové a individuálne pohovory na tému „Kam po skončení základnej školy?“ prebehli i vo ôsmom
ročníku. Žiakom 8. ročníka boli študijné a učebné odbory jednotlivých
odborných škôl priblížené aj prostredníctvom DVD.
Talentovaní
žiaci sa zapájali do rôznych
pretekov, olympiád, súťaží. Viacerí žiaci
v reprezentácii školy dosiahli
výborné výsledky a prispeli tak
k šíreniu dobrého mena školy.
Umiestnenia
súťažiacich majú zaevidované vedúci
príslušných predmetových komisií.
Nástenka
s profesijnou tematikou – Okienko výchovnej poradkyne
– bola
v priebehu roka pravidelne aktualizovaná.
Prostredníctvom nej sa žiaci
oboznamovali s jednotlivými typmi stredných
škôl, s obsahom štúdia
v nich, ako aj s podmienkami prijatia na stredné
školy. Mnohé
informácie v tomto smere získavali žiaci i
prostredníctvom internetových
stránok príslušných stredných
škôl.
Na
profesijnú orientáciu žiakov 9. ročníka
boli využívané Dni otvorených dverí na
jednotlivých stredných školách. Na tieto
akcie boli pozývaní i rodičia žiakov deviateho
ročníka, ktorí v konečnom
dôsledku rozhodujú o budúcnosti svojho dieťaťa. Z
programu Cesta
k emocionálnej zrelosti triedni učitelia
a vyučujúca etickej
výchovy zaraďovali do vyučovacieho
procesu v jednotlivých ročníkoch témy, ktoré čo najviac prispievajú
k formovaniu osobnosti žiaka daného ročníka a ďalším rozhodujúcim kritériom pri výbere tém bola aktuálnosť a
skladba žiakov v triede či skupine. S kladnou odozvou u žiakov
siedmeho a ôsmeho ročníka sa stretla beseda s prezentáciou MUDr. Urbanovej
z Regionálneho úradu verejného zdravotníctva so sídlom v Banskej Bystrici na tému Dospievanie a zdravý životný štýl.
Eva
Prokajová, vých. poradkyňa
PREHĽAD
O ROZMIESTNENÍ ŽIAKOV ZÁKLADNEJ ŠKOLY V SELCIACH V ŠKOLSKOM ROKU
2014 - 2015
V školskom roku 2014 – 2015 sa na stredné školy rozmiestňovalo 17
žiakov 9. ročníka a jedna žiačka z 5. ročníka.
Rozloženie záujmov žiakov o prijatie a samotné prijatie na stredné školy
vyjadruje Tabuľka 1.
Tabuľka 1 zároveň vykazuje počty žiakov prijatých na stredné školy.
Tabuľka
2 vyjadruje štruktúru žiakov prijatých na
ďalšie štúdium. Tabuľka 2 vyjadruje
aj percentuálnu úspešnosť prijatých žiakov
na jednotlivé typy škôl. Najvyššie
zastúpenie majú stredné odborné
školy so študijnými odbormi, nasledujú
gymnáziá
a na treťom mieste sú stredné odborné
školy s učebnými odbormi.
E. Prokajová
Tabuľka 1: Záujem a prijate na stredné školy |
|
||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Gymnáziá |
OA, SOŠ, SŠ-SOŠ |
nezaradení |
|
||||||||
bilingválne |
8-ročné (piataci) |
deviataci |
študijné odbory |
učebné odbory |
|
||||||
ôsmaci/deviataci |
|
||||||||||
prihlásení |
prijatí |
prihlásení |
prijatí |
prihlásení |
prijatí |
prihlásení |
prijatí |
prihlásení |
prijatí |
|
|
0/0 |
0/0 |
1 |
1 |
6/0 |
6/0 |
10/3 |
10/3 |
1/0 |
1/0 |
0/0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tabuľka 2:
Štruktúra žiakov prijatých na ďalšie štúdium v % |
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ročník |
Počet
vychádzajúcich žiakov / dievčatá |
Gymnáziá |
OA, SOŠ, SŠ-SOŠ |
|
|
|
|
|
|||
študijné |
učebné |
nezarade-ní |
|
|
|
|
|
||||
odbory |
|
|
|
|
|
|
|||||
IX. |
17/3 |
6/0 |
10/3 |
1/0 |
0 |
|
|
|
|
|
|
z nižších ročníkov |
1/1 |
1 |
0 |
0/0 |
0/0 |
|
|
|
|
|
|
celkom žiakov |
18/4 |
7/1 |
10/3 |
1/0 |
0/0 |
|
|
|
|
|
|
% z celkového počtu |
100 |
38,89 |
55,56 |
5,56 |
0 |
|
|
|
|
|